tirsdag 15. september 2009

Avslag paa familiegjenforening og to aars utvisning.

Emne: Avslag paa familiegjenforening og to aars utvisning.
Til: barnestemmene@hotmail.com
Dato: Tirsdag 15. september 2009 10.32

Hei...vi er en liten familie paa snart fire.Min mann er naa utvist fra Shengen i to aar,og det er egentlig uklart hvorfor han er utvist.

Han kom til norge i 2005,sokte asyl pga problemer med en gruppe paa universitetet det han studerte i Nigeria. Han sokte arbeidstillatelse i 2006 engang og fikk aldri noe svar paa dette.Tiden gikk,og han bodde med en kamerat i Bergen.

Vi mottes og fikk etterhvert et forhold og flyttet sammen. Jeg ble saa gravid og vi tenkte etterhvert paa hans status og ville sjekke opp i dette. Han fikk da vite av advokat at han hadde faatt avslag paa arbeidstillatelse og ogsaa opphold. Dette har han aldri blitt informert om og vi sjekket litt rundt dette.
Pga en misforstaaelse mellom to advokater ble han aldri informert og paa bakgrunn av dette mener UDI han oppholdt seg ulovlig. Advokat er uenig i dette.

Vi fikk raad fra advokat og sokte familiegjenforening paa bakgrunn av vaart da ufodte barn,og fikk avslag. Vi maatte vaere gift,men fikk ikke gifte oss i Norge.

Vi sokte og sokte for aa faa utsatt hans utreise,slik at han fikk vaere med paa fodsel og at vi kunne reise sammen til Nigeria.

Vi reiste da desember 07,med vaar lille sonn,giftet oss i Nigeria og sokte paa nytt familiegjenforening derfra.

Vi fikk i oktober 08 avslag paa dette og beskjed om at han var utvist fra norge.

Da dette brevet kom ringte jeg Hordaland Politikammer som hadde hatt dette brevet i tre uker. Jeg fikk vite via UDI naar brevet kom,og at det laa paa politistasjonen.

Da jeg omsider fikk kontakt med politi Oistein Andersen,ville han gjerne snakke med Ixxxxx.
Jeg sa at han kunne faa tlf nr og ringe han,men at jeg onsket dette brevet da jeg har fullmakt i saken.
Denne betjenten lo godt og spurte om vi ikke engang bodde sammen?

Jeg spurte da om han hadde lest brevet,noe han sa at han hadde.Jeg fortalte at da burde han vite at han reiste ut i 07.Han svarte da...saa han oppholder seg ikke her ulovlig da?

Jeg ble helt paff og spurte om dette var grunnen til utvisningen og han sa ja.
Jeg fikk brevet og ble ikke klokere av det. Det gaar ikke engang klart frem naar vi kan soke igjen...

Vi reiste derfor nedover til Nigeria igjen i mars i aar,og tilbrakte tre mnd. Da hadde vi ikke sett hverandre paa 14 mnd.Noe som er helt haarreisende med tanke paa far og sonn.
Der nede ble jeg igjen gravid og vi venter barn nr 2 i desember.

Vi har naa hyrt ny advokat og skal soke paa nytt i desember.

Vi har naa brukt 150 000 paa denne saken,maatte forlate jobb og venner og alt kjent for aa kunne bo gratis i nord norge hos familie. Jeg kan ikke som gift alenemor ha en egen leilighet,full jobb,barnehage og klare oss okonomisk med alle utgifter som reiser og advokat i tillegg.

Saa vi har siden i februar i aar bodd hos venner og familie,mens min mann sitter nede i Nigeria og faar ikke engang vaere far. Jeg kunne ha fortsatt i jobben min hvis han hadde vaert hjemme og kunne tatt seg av sonnen. Men for meg aa jobbe turnus med en liten gutt,er ikke enkelt. Har full plass i barnehage og barnevakter utenom,noe som koster 5 til 6000 pr mnd.

For meg aa klare opptjening til foreldrepenger og kravet som UDI setter til familiegjenforening, maa jeg som gravid jobbe fullt og dette ender med at jeg nesten ikke ser sonnen vaar, og er veldig sliten .

Med hilsen

Exxxx Mxxxx Jxxxxxxxxx
Ixxxx Oxxxxxxx Wxxx og lille Cxxxx Cxxxxxxxx Wxxx 2,8 aar.
Saksopplysninger,duf nr,fodselsnr vil bli gitt om dere finner det interessant

4 kommentarer:

ErikP sa...

Når man leser igjennom dette, så ta hensyn til at skribenten antakelig ikke har hatt tilgang til en "norsk" PC, derfor mangler æøå.

Det kan bli aktuelt meed en forsiktig korrigering - jeg er VELDIG forsiktig med å røre innleggene, av respekt for den fryktelig vanskelige livssituasjone, er jeg redd for å misforstå noe og forandre slik at det blir feil.

Men LES det som står her!

Les, sammenlign og TENK!

Er det ingen ansatte hverken i UDI eller UNE som har en noenlunde brukbar allmen-utdannelse?

fINNES DET ingen DER SOM HAR LEST KAFKA : PROSESSEN, og som SER selv hvor skammelig dette er og hvor mye det ligner?

Har norsk statsadministrasjon forfalt så meget på så kort tid, at vi har fått prøyssiske tilstander i dette landet?

Det er for JÆVLIG, 64 år etter at krigen tok slutt, og våre ulovlige okkupanter måtte strekke våpen, så ser det sannelig ut til at tyskerne vant krigen allikevel! Og at det var VÅRE EGNE som tok sluttkampen for dem!

TVI VØRE!

ErikP

Anonym sa...

I will not concur on it. I over warm-hearted post. Expressly the appellation attracted me to review the whole story.

Anonym sa...

Amiable brief and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.

Anonym sa...

Opulently I assent to but I think the list inform should secure more info then it has.

 
Blogglisten