tirsdag 30. juni 2009

Storåsfestivalen sliter!

Det pågår en stor debatt i både Meddalø'n, på Løkken og på Storås, festivalen sliter, man har fått fylkskommunal støtte og man er ikke helt enige om veivalget:
Fra S-T :
"Festivalens filosofi 30.06.09 - 13:46
Storåsfestivalen var aldri tiltenkt å skaffe flest mulig kroner i kassen, ei heller bli landets største festival. Bak enhver festival ligger det en grunnfilosofi, og på Storås satset de på en litt mer alternativ stil når det gjelder både musikk og kunst. At bygdefolkene her omkring ikke liker dette er selvsagt kjipt for oss som liker det..."


Vi har sendt et innlegg til S-T men pga språkbruken faller det vel for sensuren, derfor :

Men, men! Jeg oppfatta da aldri Sturla som noen talsmann for elitetenking?

Filosofien de første åra, oppsummert på NRK-TV og med en humrende Arnt Haugen ved siden av synes jeg var knall og kjemetøft sagt av begge to:

På spørsmål om ikke dette med nakenbading i stamp hadde fått for stor oppmerksomhet :

Sturla : "Å, det ska no værra litt nakenbading å litt småpuling på Storåsfesstivaln da!
Haugen : Å jaaa, det ha no bestanndij vørre ein god del småpuling inni småskogen her da sjø"

Oinnskyld språket, det kommer vel ikke i avisa allikevel, men det ble sendt på NRK i beste sendetid, kors på halsen!

Jeg lo så jeg lå i godstolen, slik filosofi kan jeg gjerne være med på - så lenge alt skjer i frivillighet og glede!

Men at dette skal være noen form for elitefilosofi har jeg vanskelig for å se!

Og dere oppå Storås, i Meddal'n og på Løkken (og nerri dal'n og) det gjelder å finne tilbake til den opprinnelige og orginale Storåsfilosofien - før PENGENE kom inn i bildet!

Lykke til en gang til.

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten